Binnen Solvinity worden medewerkers breed ingezet. Je hebt natuurlijk je eigen takenpakket, maar er is veel vrijheid en er liggen veel kansen om de dingen die je leuk vindt op te pakken. Daar haal je energie uit. De ontwikkelingen in IT gaan steeds door, dus je zult moeten blijven leren: wie stopt met leren doet er op een gegeven moment niet meer toe. Ik leer elke dag iets nieuws.

 

Het Solvinity-DNA bestaat voor een groot deel uit klaar staan voor elkaar en plezier met elkaar kunnen maken. Een Solvineer heeft geen 9 -5 mentaliteit maar gaat ervoor, ook als dat een keer buiten werktijd is. Creativiteit is daarbij erg belangrijk, zeker in de samenwerking met klanten. De klantvraag en de daarbij passende technische oplossing zal in de basis vaak gelijk zijn, toch moet de toepasbaarheid op de klantomgeving altijd klantspecifiek zijn. Daar moet je creatief voor kunnen nadenken.

Ik ben eigenlijk altijd trots op mijn werk, omdat we met zijn allen mooie oplossingen neerzetten voor onze klanten. Als klantenteam ben je verantwoordelijk voor een bepaalde set klanten en daar doen we alles voor. Binnen het team delen we hoe we bepaalde zaken hebben aangepakt. Op die manier leren we van elkaar en verbreden zo onze kennis.

Wilco van der Molen is Teammanager Customer Engineering bij Solvinity.